Intervju med skaparna av KRY – läkarbesök i mobilen

Svårigheten att snabbt få tid hos en läkare fick Johannes och Fredrik att fundera på om processen kunde effektiviseras. De började skissa på ett modernare sätt att träffa doktorn och landade i en digital vårdcentral. Vi pratar om KRY – en app som möjliggör läkarbesök via videosamtal. Läs hela intervjun ”KRY – en vårdande revolution”.

 

De fyra årstiderna

Ett pågående projekt om våra fyra olika årstider. Här är ett utsnitt ur en av illustrationerna i projektet.

Intervju med Midsona om deras expansiva resa med Kung Markatta, Friggs och Urtekram

Under de senaste åren har Midsona integrerat starka nordiska bolag och varumärken, såsom Friggs och Kung Markatta, under samma koncerntak. Med visionen att hjälpa människor till bättre hälsa och välbefinnande vänder de nu blickarna mot Europa. Följ med på en expansionsresa via selektiva förvärv och visionärt ledarskap.
Läs hela intervjun ”Bättre hälsa – en expansiv vision för Midsona”.

Intervju med SIA Glass

Som Sveriges äldsta familjeföretag har de rötter tillbaka till 1569 när ägarnas anfäder tog över driften av Berte Qvarn i Slöinge i Halland. Dagens verksamhet präglas av fjorton generationers kunskap om närproducerade och högkvalitativa livsmedel förenat med modern teknik. Läs hela intervjun ”SIA Glass – expansion med råg i ryggen”.

Monogram och grafisk design för kärlekens skull

I augusti gifte sig ett kärt par och jag hjälpte till att skapa ett monogram samt allt grafisk material till bröllopet. Inbjudan, vigselprogram, menykort, placeringskort samt gästbok. Jag var själv gäst på det här fantastiska bröllopet och njöt så av allt roligt vi fick vara med om tillsammans med brudparet. Just därför har jag inte några bilder att visa på materialet än just deras monogram och en suddig bild på en del av dukningen. Hurra för kärleken 🙂

Intervju med Lammhults Design Group

Det var intressant att prata med Fredrik Asplund, CEO för koncernen Lammhults Design Group, och få veta hur de arbetar med de egna organisationerna i sju länder, 430 anställda och starka varumärken såsom Lammhults, Abstracta och BCI. En viktig del är att de låter eldsjälarna i respektive bolag fortsätta vara duktiga i sin nisch. ”På så sätt stannar energin kvar och varumärkena behåller kraften att blomstra självständigt”, säger Fredrik. Läs hela intervjun ”Design Management på internationell nivå” på Danske Banks webbplats.

En tanke om vår påverkan på miljön

En dag kommer dagens barn att vara stora och de kommer att ha frågor. Frågor som kommer att handla om besluten vi tog – eller inte tog. Låt oss ta beslut som påverkar våra barns framtid till det bättre.

(Bilden är skyddad enligt upphovsrättslagen. Kontakta mig om du vill länka eller publicera den i ett annat sammanhang.)

Nytt nummer av Skog & Ekonomi

Skog & Ekonomi är ett nyhetsbrev och en 12-sidig PDF fullmatad med aktuell information från kända aktörer inom skogsnäringen, tips till skogsägare samt analyser om skog och skogsprodukter. Den 5 juni skickades årets andra utgåva till prenumeranterna. Ljunggren Media hjälper löpande till med grafisk formgivning, produktion och projektledning. Projektet är ett samarbete med flera personer inblandade och därför känns det extra roligt att Skog & Ekonomi fick fin bevakning i både DN, SvD samt regional dags- och branschpress – både på webben och i traditionell media. Johan Freij, affärsområdeschef på Skog & Lantbruk, står för texten och är ansvarig utgivare. Läs nyhetsbrevet här.

Intervju med Skincity för Danske Banks Företagsnytt

I senaste numret av Danske Banks Företagsnytt intervjuade jag Skincity om deras företagsresa från start till idag. Att höra deras berättelse om hur de byggt sin verksamhet från starten hemma i villan till dagens drygt 60 heltidsanställda med onlineförsäljning över hela världen var både lärorikt och inspirerande. Skincity blev utsedd till Årets e-handel 2016 och hade en hel del smarta tips för att lyckas med e-handel. Läs hela artikeln på Danske Banks webbplats, ”Nyskapande e-handel med fokus på kunden”.

Premiär för nya webbsidan

Efter omfattande renovering har ljunggrenmedia.se fått ett helt nytt utseende och uppdaterat innehåll. ”Kill your darlings” är ett begrepp jag synat extra noga då jag valt vilka projekt som ska få plats här och vilka som ska förpassas till en extra hårddisk, som till exempel några äldre favoritprojekt inom rörligt media. Kolla runt och hör av dig om du har några funderingar kring projekten eller behöver hjälp med ett eget.